räknare

Munkby & Sidsjön

Angeltävlingen i Lördags vill man helst glömma. Totalt var det 23 stycken lag av 150 -200 lag som fick fisk. Givetvis så small det hos dom som hade rutorna bredvid oss. Dom till vänster fick 3 flagg under dagen och dom till höger fick väl 4-5 stycken flagg & dom kom även 2a i tävlingen efter att ha dragit upp 2-3 stycken gäddor varav ena 1.5 meter från vårat don, surt. Vi då, inte ett flagg på hela dagen men vi hade iaf tur med vädret.

Idag blev det en tur till Sidsjön med herr & fru Ekdahl, inte ett hugg så långt ögat kunde nå & då var det säkert 40-50 stycken som satt och pimplade. Just ja dom tömde sjön i söndags under "Guld Nappet"

Simon & Sandra drog sedan vidare till Rudetjärn där mannen i huset pimplade upp 15 mört/abborar.

/ En trött Jonsson

Angeltävling - Munkbysjön

Pikeboys är med i sista delen av Treangeln.
Denna gång är det på Munkbysjön. 20 mars kl: 9-13
Vi ser väl till att vara vid campingen vid 07.30 tiden så vi hinner med allt borrande mm.
250 kr i startavgift och mört köpes på plats (60 kr för 20 st sägs det)
Det kommer även att finnas en Helikopter på plats som man kan få åka med i om man har 300 kr över. SPÄNNANDE!
Jag tror faktiskt att vi har chans att göra bra ifrån oss i denna tävling. Det kan ju omöjligt gå lika dåligt som på sidsjön, och vi är (iaf jag) riktigt angelsugen. Så får Östlund dra nummer den här gången så tror jag på succé!!
Over and out
/S

Marmens gamla skatter..

Error, en 10..

Alla gäddor vi har lurat i vinter har ju sett precis likadan ut, inga praktexemplar direkt..
Så imorgon tänkte jag att vi skulle dra ner på beprövade marmen och hitta en
lite bättre fisk än de tidigare. Marmen har levererat fina bitar förut
så varför inte imorgon..

>-<(((*>

- Cherry

Kvarnviken

05:35 började vi resan mot Kvarnviken, efter 15 meter blev det dock ett litet stopp när Ekdahl backade fast sig, efter 10 minuters hårt arbete med spade och coachning av Örjan så var vi på banan igen.

Väl framme hade vi tänkt sätta oss precis nedanför där vi parkerade men djup och blöt snö fick oss att traska i ett skoterspår till andra sidan. DUMT VAL. Riktigt jobbigt var det att traska men vänta det kommer mer.

Vi borrade(för dagen motorborr) och satt ut donen & slog oss till ro. Dock hade vi missat i väderleken att det skulle blåsa riktigt jävla kallt så vi satt där och kände vinden plåga våra kroppar. Blev ganska snabbt 1 gädda på 1.5 kg och ytterliggare 2 flagg hade vi innan vi drog upp dagens andra gädda, och mer blev det faktiskt inte.

Dagen löpte på och solen började skina starkt på hela sjön, eller vänta vi hade satt oss i den enda viken på hela sjön där det var skugga. Så vid 11 tiden var vårat tålamod slut så vi packade ihop och åkte hem.

Eftersom det var så fint väder beslutade vi oss för att fortsätta dagen i bällstaviken med lite pimpling, av både fiske & pilsner.

14:00 var vi på plats och började pimpla dock utan några större resultat, men med fint väder,några kalla,whisky & varsin kycklingrulle så mådde vi gott ändå. Så vi satt på sjön i solen och tittade på rådjur fram till fem tiden på eftermiddagen.

En gädda som tyvärr inte var kapabel att släppas tillbaka

Helt okey

Detta var också helt okey

Lämnade borren hos morfar och hittade en, BIL

Tips på sjö

Nu är vi ganska less på dom vanligaste sjöarna runt om i matfors, så är det någon som har ett trevligt tips så LEVERERA dirr!

// Den förlorade anglaren

En bild säger mer än tusen ord.

Rännösjön, Go fuck yourself!

1. Det blåste 40 sekundmeter
2. Det var 2 dm vatten på isen
3. Det var omöjligt att borra i sörjan
4. Isen var 60 cm tjock
5. Vi har en 200s handborr
6. Det var 25 meter djupt till botten
7. Det var trassel på nästan alla don
8. Vi körde fast med skotern.
9. Vi fick dra släden genom 15 meter slask
10. Vi fick nog och åkte hem...
SMS från jonsson
"Kyss mig där solen inte lyser! Börjar med att köra fast på gården.
Får vänta 20 min på simon. Kommer ut på sjön. Tre meter snö, sex meter is,44 meter vind och blött som en rom och cola.
Borrar tre hål och får AGGRO för att det är sex meter is, ganska ovanligt med sex meter tjock is förövrigt.
inser att alla angeldon har trasslat ihop sig, får DAMP och bestämmer sig för att åka hem, skotern startar inte, tar en kopp kaffe,lugnar ner min ADHD.
tvingar igång maskinen min. Just ja dubbelis se upp jojjeboy!
För sent, sitter fast, neeej jojjis. Kommer loss men få dra kälken i sunkjävla-vatten flera meter.
Kommer hem sätter mig vid datorn, lägger handen på taska och slår på oh vilken härli da med ted gärdestad."